Dom utlovade resultaten :)

Heras tävlingsresultat....


 Arvidsjaur BHK 10/6 2012. Lydnadsklass 1.
Moment Poäng Anteckningar
Platsliggning

10

 
Tandvisning

10

 
Linförighet

8

Nosar, tränger vä,snett sätt, släpar ngt i språnget med
Läggande

7

Sent lägg, Segt lägg
Inkallande

9,5

Avslut
Ställande

9

Några steg
Apportering

10

 
Hopp över hinder

10

 

Helhetsintryck

9

Se övriga betyg!

 Totalt: 181 poäng, 1:a pris, Plac 2/8.
 Domare: Nicklas Westerlund


 Norsjö BK 15/6 2012, Lydnadsklass 1.

Moment Poäng Anteckningar
Platsliggning

8,5

Dk ligg, Gnäll
Tandvisning

10

 
Linförighet

8

Sitter ej, släpper i sväng,strul i vä sväng, 
tränger ngt, dk avslut.

Läggande

8,5

Sent läggande
Inkallande

9,5

Tappar tempo i slutet
Ställande

9

Tar steg, dk sättande
Apportering

10

 
Hopp över hinder

9,5

Avslut

Helhetsintryck

8,5

 

 Totalt: 172 poäng, 1:a pris, Lp1, Plac 3/12.
 Domare: Catharina Brännström

 

Norsjö tävlingen summer jag väl som kaotisk, ett under att vi fick såna betyg öht, och lustigt att hon blev sådär på plan när allt var klockrent alldeles precis innan, och efter alla tävlat (körde igenom lite om de berodde på planen, men de måste väl va jag själv då kanske.. jag vet inte..) :-S

Hon kom som aldrig riktigt ner i stress heller.. (därav det lilla pipet/gnället och dk på platsligg då var hon riktigt stressad.. skrek/gnällde en del innan) men jag hade tränat vid sidan om medans dom flesta ekipage före mej för att få bort lite överskottsenergi.. Hann inte fysa nåt dagarna innan tävlingen... och synden straffar sej väl själv :)

Nåja, vi fick ju vårt 1:a pris iaf.. det var ju huvudsaken.. att vi kom på pallplats.... de va en bonus!!
Nu har vi vårt Lp1, så nu ska vi vidare till 2:an.. äntligen.. blir helt nytt för mej, iofs tävlade jag ju 3:an i Malå för nåt år sen med Gaija.. men ändå..


Rutan är inte påbörjad, så den ska som sagt tränas in, hopp-sitt-hopp är inte klart, fjärren är klar, förutom avståndet. Apporten behövs nötas på tillbakavägen, hon vill gärna behålla den för sej själv innan man sagt till henne. :) Sen tror jag inte de e nåt annat.. förutom lite fortsatt finslipning på fritt följ..

Bonzo ska ja se om det inte går få igång på nåt sätt.. så kan han åxå starta... Antingen apellen eller så Lydnads ettan.. Gullvännen.. varför ska du va sån go' filosof för? ;)

Nåja, nu ska jag sluta klottra :)

Ha de gott!

kram

//Sosso.


Kommentarer

Skriv din kommentar här..

Vad heter du?:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (Visas enbart för mig!)

Din Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Jag utfodrar med: