"Jullov"

Idag fick vi/jag jullov... (Nicklas jobbar extra imorgon/Lördag).
Jag har tagit ledigt dom 5 klämdagarna, så jag blir ledig 16 dagar.. så härligt sköönt!

Vi ska njuta, äta god mat och bara må gott..
Förhoppningsvis ska man väl hinna besöka en god vän åxå, som jag inte hunnit träffa på vad som känns som evigheter!
Hoppas på bra väder åxå, så vi kanske kan fota.... eller ta en dragtur eller bara ta härliga prommisar :)
Har ju införskaffat mej ett par snöskor åxå.. :) Men de e ju inte så kompakt snö än, så det är inte helt lätt att gå ännu, men dom känns knappt att man har dom på fötterna.. (vet inte om de e för att man är van skidor eller annat..)

Man sjunker ner lite i snön, men absolut inte lika långt som utan, och du fastnar inte i snön med fötterna som man kan göra utan snöskor.. :) Perfekt fys för hundarna, men Hera är lite lat/bekväm, och om hon får välja så går hon bakom mej i mina spår.. Medans Bonzo går framför alternativt på sidan å plöjer eget spår. Men nå latheter de går jag verkligen inte med på, så de blev kopplet på.. och DET var INTE populärt hos prinsessan på ärten/latmasken.. Rätt ska vara rätt, så hon fick åxå plöja ett eget spår.. :)


 
Snöskorna..


Grävelser i snön... långt långt ner till underjorden.. :)

Heras missnöje över att måste plöja snö på egen hand.. :-P

Dålig bildkvalité... mörkt och mobilbilder.. Min mobilkamera håller nog på att ge upp.. tur man snart får "köpa" ny telefon.. :)

:)
//Sofia.
 

Kommentarer

Skriv din kommentar här..

Vad heter du?:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (Visas enbart för mig!)

Din Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Jag utfodrar med: