Tävlingen..

Tänkte berätta lite kort om hur tävlingen gick...
Har protkollet i bilen, och det spöregnar just nu så jag ska ta in det senare.. :)

Dagen började ju såklart med att jag sov en timme längre än planerat, väckarn ringde, men den lät så förfärligt och tyckte inte att jag såg att klockan var rätt tid heller.. Så jag stängde av den.. När jag vaknade blev det fart minsann... puckla på Nicklas så han vaknade och fick hjälpa mej..

Jag tog bara Bonzo med mej, oj vad lugnt å skönt d var.. ingen Hera som pep/skrek och röjde runt :)
Hon var hemma med Nicklas å myste på med en sovmorron efter vi hade farit...

Upprop kl 8, vi drog startnr 2... Ut till spårskogen, lägga ut spåren och sen körde vi budföringen.

Budföringen gick riktigt bra, förutom att han inte gick direkt till mottagaren, hon fick säga fot, då kom han och satte sej som ett tänt ljus. Sen när han kom tillbaks, hade han sån fart (de är ju så roligt att springa) att han typ krockade med mej i vändningen, så jag kunde inte riktigt stå kvar.. :)
9-8,5 tror jag att jag fick där.

Sen spåret då... Ja, det blev ju en söndagspromenad, vart var suget i linan?? Han hittade apport 2 och slutpinnen, dvs att vi tog oss runt.. Men domarna tyckte inte att han arbetade typ. Därför fick vi en nolla.

Vi var 5 startande, och alla nollade spåret..

3 tappra kämpare (Jag, Veronica & Johan) stannade och gjorde platsliggning och lydnad.

Lydnaden gick hyfsat bra.. Kändes inte helt dåligt, men självklart inte helt och hållet bra heller. Avstod ju åxå framförgåendet pga att vi inte tränat in det..

Totalt skrapade vi ihop 175,5 poäng (tror jag det var), och klassvinst... Kändes ju faktiskt kul.. :) Men inte direkt värd en pokal och placering :) Men jag ska inte säga att jag är missnöjd över dagen heller..

Hade han nu inte varit på en söndagspromenad i spåret... så hade vi kanske fått 8 på spåret... (gissning enl. reglerna..??) och då hade vi haft uppflytt..

Tror jag ska anmäla till Åbyn/byske om 2 veckor, och försöka träna motivation som f-n...
Så får vi väl se hur det går då :)

Tack för alla tummar och lyckönskningar. :-D

KRAM på er!

//Sosso.

Kommentarer
Postat av: Katja

Åh....vad synd på nollan i spåret!! Håller tummarna för er till nästa gång och kör hårt med motivationen så ska de gå!! Och grattis till klassvinsten!! :-)

2011-09-10 @ 19:39:42
URL: http://www.akeasnova.se
Postat av: Catta

Tänk framåt och kör så det ryker! Nästa gång sätter ni det. ;-)

2011-09-13 @ 00:42:14

Skriv din kommentar här..

Vad heter du?:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (Visas enbart för mig!)

Din Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Jag utfodrar med: