Umeå

Hade tänkt skriva lite om ume trippen jag och Veronica gjorde....
Varvar med lite bilder... alla tagna med mobilen..

Denna bild är tagen vid Ersboda någonstans, Det är lördag morgon/fm.... Vi rastar hundarna innan vi ska till stan..

Vi lämnade Piteå runt 21 tiden på kvällen, då var vi riktigt SEMESTERNÖDIGA!! :-D ungefär 2-2,5 timme senare var vi framme vid campingen som ligger strax före umeå, faktum är, om vi ska vara ärliga, så körde vi förbi korsningen först.. Men det var INTE mitt fel... för jag sa, visst är det här när vi passerade korsningen (och skyltarna), och Veronica sa; näääää, de var väl längre fram... Vi fortsätter.... och ja, då är vi inne i stan helt plötsligt.. Hmmm, ja, vi vände på klacken och körde tillbaks, och se där, där var ju campingen ;)

Vi slängde in hundar och packning i stugan, och plockade fram datorer och internet och började genast flumma oss på facebook :-P
Sen att parkera om bilen, för att mv sladden skulle nå fram till kontakten, ja det var ju åxå en liten konst, konstigt skottat, för kort sladd och is under snön.. (Ja det började faktiskt snöa rätt mycket strax innan vi kom fram till umeå) Men till slut lyckades jag, stuggrannarna måste ju funderat lite vad jag sysslade med ;)


Bonzo och Gaija känner på våren :) (och självklart är min skugga där åxå :-P)


Pöffen (Zena)


Gaija vill inte längre posera "i" våren, retas med att räcka ut tungan åxå.. :)


Bonzo & Hera


Zena inne på Loboo...


Hera testade åxå, liiite svårt för henne men de gick :)


Hera & Zena -Goa vänner :)

Många bilder på raken där...
Efter vi rastat hundarna, så skyndade vi oss till Loboo, ett måste om man är till Umeå, köpte en träningsboll, och ett tikskydd till Hera, ett som är mjukt och skönt och inte skaver, kan va bra å ha om man ska bort eller så :)
Väl där så vägde vi å mätte alla hundarna, Veronicas tjejjor minns jag inte, men dom var snäppet under Bonzo iaf.. Vikt och Mankhöjden stannade på: Hera 53 cm 20 kg, Bonzo 59,5 cm 32 kg.. (Bonzo har gått upp 2 kg, Hera ligger på samma som jag tog ner henne till, hon vägde 22-23 innan, vilket var lite för mkt för henne)

Efter besöket på Loboo, rullade vi vidare några meter till Ellis jobb, och surrade lite med henne, och tittade runt i butiken, för att sedan styra bilen mot centrum.. där väntade ett besök på;



En kulig prylaffär, med de mesta mellan himmel och jord, vi såg denna affär förra gången vi var ner till Umeå, men dom hade hunnit stänga, och söndag hade dom inte öppet.. Shoppade några saker och sedan gick vi vidare på stan en kort stund, innan vi blev trött och less, köpte en korv på torget, och gick sen tillbaks till bilen. Vi hade en plan att gå med hundarna på stan.. Men den skippade vi..
Ellis jobbade till 16, så vi mötte upp utanför Coop, packade in hennes hundar åxå i min bil... gick in å handlade till maten vi skulle käka... (Tacos) och sen packade vi in varor och vi alla 3 i bilen..... Alltså totalt 6 hundar och 3 pers, i bilen som redan hade 2 burar... hundar som inte kan umgås osv osv... oh my säger jag bara... Gissa vem som fick tränga sej mellan hunburen i baksätet och dörren... jo JAG.... :-D hehe..

Hos Ellis (bor i en 2:a) packade vi in oss och alla hundar och började fixa maten...
Kvällen var låååång, och vi var nog inte tillbaks i stugan förräns, ja tidigast halv 2 tror jag...
Men det var en mycket mycket trevlig kväll.. Tack för de brudar :) Längtar tills nästa gång redan nu :)

På söndan så gjorde vi ett BIG misstake, vi packade alla våra saker, och lämnade det i stugan, och tänkte städa sen.. (innan kl 15) vilket vi sen ångrade, det innebar ju att vi inte fick så lång stund med Ellis & Garp på Umeå Brukshundklubb.. Vi skulle alltså städat innan vi åkte från Campingen..
Efter att vi städat ur stugan for vi och hälsade på en systerdotter till Veronica.. Det var ju trevligt :)
Och nån timme senare så var vi on the road again... Vi var inte hemma förräns vid 20-21 på kvällen..

Men en MYCKET trevlig resa, mycket välbehövlig, fastän det inte riktigt blev nån vilosemester... :-P
Men vi fick ju komma bort och byta miljö, bryta det vardagliga lite!!

Så.... Tack för denna resa, hoppas på en minst lika rolig snart igen....

Har nog några fler bilder, slänger in dom åxå...


Hera & Bonzo utanför våran stuga, Zena & Gaija tittar fram i dörrhålet :)


Maten :)


Hera sängmysaren.... *miiiiiiiiisssseeeeer* *schööööööönt* ;)

Några fler bilder får ni inte... förutom bilder på Garp sen, ska lägga ut ett album i f o t o g a l l e r i e t sen, när jag tittat på alla bilder jag tog på honom, har tittat på nästan alla, så jättelångt borta är dom ju inte :) Publicerar albumet här i bloggen när det kommer ut. Har ni en inloggning i galleriet, så får ni ett mail när det finns ett nytt album :)
Vill ni ha en inloggning, (för att kunna kommentera bilder) tveka inte att fråga.. :)

Ha de gott & PÖFF på er ;)

KRAM
//Sosso, Bonzo & Hera.

Kommentarer

Skriv din kommentar här..

Vad heter du?:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (Visas enbart för mig!)

Din Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Jag utfodrar med: