Spår & Veterinärbesök

Idag har vi varit å spårat ute i skooogen :) Blev bara jag och Veronica, ingen annan ides tydligen sluta upp.. :-P Men de gjorde inget för vi hade mysigt och roligt ändå.
Vi la ut våra spår direkt, jag snitslade knappt och med mitt minne så minns jag ju som inte direkt vart jag gått :-P men tanken är att jag dels ska lära mej lita på hunden och dels för att man inte ska ha en chans att styra hunden.
Jag vet inte hur långa spåren blev, jag räknade aldrig... men det blev väl nåt liknande apellspår tror jag.. Till Bonzo la jag ut, jag tror det var 3 små apportpinnar och en rolig grej på slutet. Och till Hera hade jag nog 4 små apporter och en liten bitstock, som jag hade tänkt som slut, men eftersom jag hade hennes slut en bit in från stigen, så beslutade jag mej för att fortsätta spåret, med 3 naturpinnar.

Hera var först ut efter en liggtid på en halvtimme/timme nånting.. Hon gick förbi första apporten, kom inte riktigt ihåg vart jag la den, men efter en liten bit när jag tittade bak så kände jag igen mej... :) Andra apporten markerade hon väldigt tydligt, hon plockade inte upp den men stannade upp och nosade på den :thumbup:, leka sprättleken och sen spåra vidare.
Tredje apporten var ännu tydligare, för hon plockade upp den :) Samma med den fjärde och lilla bitstocken som vi lekte lite med. Efter den så tappade hon spåret.. Hon letade å letade gjorde stora cirklar, men hittade inte tillbaks, sen visste jag inte riktigt vart vi var eftersom jag inte såg något riktmärke. Men jag avbröt som spåret där typ.. hon fick fortsätta leta lite halvdant tills vi kom ut till stigen, lite längre bort än slutet.
Men jag är nöjd över hennes spår, fungerar bättre å bättre nu tycker jag.. Hon har fattat grejen verkar det som, tjorvade inte så mkt med linan heller. :thumbup:

Bonzo släppte jag på från sidan, han hittade spåret, men måste vindat in nåt annat spår, för han gick med bestämda steg åt nästan andra hållet.. Så vi började om från början, och släppte rakt på denna gången.
Hittade alla apporter och leksak, men var lite på villovägar mellan sista apporten och slutet... Men jag är nöjd med vad han presterade idag, och testar igen nästa gång. :) Hoppas de inte dröjer så jättelänge till nästa gång bara :) HÖR NI DE NU BRUDAR??? ;)

Igår var nog besöksrekord här på bloggen, har ju inte så många trogna läsare men igår vad det 27 unika besökare, och 40 nånting sidvisningar.. Kul! Men det var väl all nyfikenhet runt MT:t som drog läsare..
För den nyfikne så finns protokollet på Bonzo's sida, (ni hittar den i menyn).

Man är ju lite besviken att de blev som det blev, men jag får se om vi gör om det eller ej. Träna på bettet ska vi då göra... Tanken var att hinna göra de så mkt som möjligt innan testet, men det har delvis runnit ut i sanden av olika anledningar. Men han KAN, om han VILL!! De vet vi!! 
Som dom sa (Kicki & Torsten) Han är ju "en liten pojke" i sitt hjärta.. Och en filosof.. (men de var ju inget nytt).
Jag kanske lägger upp filmen här vid ett annat tillfälle, det får jag se. Känns inte som att man vill ha den helt publik heller. I slutet av filmen så är deras beskrivning/genomgång av honom..
Hursomhelst, så är han ju och förblir den goa, snälla, snygga gentlemannen som alltid varit :) Ska icke glömmas bort!

Imorgon 15:30 har jag en tid hos veterinären, för Bonzo, han är inte halt nu, men jag vill att dom går igenom honom ändå.. Och prata lite med dom. Han har fått lite friare tyglar nu dom sista dagarna, inte lika strikt vila.. Men inga större fysiska aktiviteter..

Nya dragselar ska inhandlas och testas, få se om de blir nåt bättre. Eftersom Veronica's tjejer nu åxå verkar visa lite där i handlederna typ, så misstänker vi båda draget, kan va att dom inte drar på rätt sätt i selen. Spekulationer... Och eftersom vi bara drar på grusvägar, bortsett från vissa korta transportsträckor på asfalt..

Nästa gång vi drar tillsammans ska hon få testa sin nya draglina som jag gjort till henne.. En tvillinglina m nacklina.. precis likadan som min.. :)

Nåja, nu har jag skrivit nog lång novell här... :-P så nu ska jag inte plåga er mer!

Ha de gott!!

//Sosso.

Kommentarer
Postat av: Veronica och schäferbrudarna...

Åhhhh! Tack för i dag! =O)det var verkligen mysigt! synd bara att vi inte kunde ha en stund längre... men så är det när man har barn... =O/ lite underligt att det inte var mer mygg. Säkert bara för att det bara var vi. Vi smakar inte gott nog. ;O)



Bonzo gjorde ett bra MT förutom att han är lite fjesig i kampen: Och som Kicki och Torsten sa: det går ju att fixa! =O)

Du har ju annars en hund som är duktig på att reda ut saker och ting (bara han får filosofera lite) och är bra på avreaktionerna. =O)



Ska bli spännande att få höra vad vet säger i morgon... Lycka till!

2011-06-19 @ 23:21:05
URL: http://teamvirrig.se

Skriv din kommentar här..

Vad heter du?:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (Visas enbart för mig!)

Din Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Jag utfodrar med: