Diagnosen från vet.

Tänkte stilla er nyfikenhet (ni som inte läst på facebook såklart), var ju med Bonzo till veterinären, för att kolla upp honom. Jag berättade lite vad som hänt och hon böjde lite i handlederna, han visade att det inte var lika skönt på höger som vänster..
Veteronären klämde vidare lite, och sa att det måste va handleden/karpalleden/Carpus. Hon ville röntga honom för säkerhetsskull så det inte skulle vara nån skelettskada eller nåt..

Hon undrade om jag trodde vi skulle behöva söva honom, jag tyckte att han borde kunna röntgas vaken, eftersom han är så lugn. Och de gick bara bra, låg lugnt och stilla medans vi röntgade.

På bilden nedan ser ni hans vänstra framben... passade på att ta kort på den när dom gick iväg en sväng. :-D


Röntgen visade ingenting, så vi fick vila och mys på recept i en månad till..
Börjar han halta igen under den här tiden, så ska jag ge honom rimadyl i en/två dagar. Jag kunde även linda benet lite lätt kring leden om jag ville. Jag fick även 3 uttag på Rimadyl... :thumbup: är ju alltid bra att ha hemma, men sååå mycke smärtor ska vi väll inte ha.. :-P

Jag gick ut med Bonzo och satte honom i bilen, för att gå in och betala sen, men, de e ju bra om man tog me sej börsen från firmabilen.. hmmmmmm.. ! Så jag fick fara in igår och betala istället, vilket jag delvis höll på att glömma. :-P Tror de e nån i min närhet som smittat mej.... inga namn nämnda, men den personen vet nog vem de e.. :-D haha..

Bonzo väger numer 33 kg.... han biffar på sej :-P
Hera vägde 21 tror jag....

Det var allt för idag.. nu ska jag fixa iordning det sista lilla här hemma, för kl 16 kommer Per från svensk fastighetsförmedling och värderar vårat hus. Blir spännande :-D

//Sosso.

Kommentarer
Postat av: Veronica och schäferbrudarna...

Hmmm... Teamvirrig är ju en ledtråd till smittkällan. ;O)

2011-06-22 @ 15:50:12
URL: http://teamvirrig.se
Postat av: Katja

Vad skönt att det inte var något allvarligt.....glad midsommar på er och klappa lite x-tra på Bonzo från mig :-D

2011-06-22 @ 16:08:39
URL: http://www.akeasnova.se

Skriv din kommentar här..

Vad heter du?:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (Visas enbart för mig!)

Din Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Jag utfodrar med: