Hade tänkt visa lite bilder..

Hade tänkt ladda upp några bilder, men de går inte.. varken i chrome eller explorer, så nåt galet är det just nu.. Tyvärr..

Bonzo har varit frisk nu ett bra tag.. och jag har även varit iväg å testat på en kort mini dragrunda på knappa 3 km, men dom var typ inte ens trötta efter den.. Märktes inte ens, men jag ville inte köra så långt åtminstonde första gången, pga Bonzo's nyliga skada... Vi börjar lugnt och avancerar vid ett senare tillfälle. Bonzo's kondis har väll inte varit den bästa efter hans vila, men den kommer.. mer och mer :)
Dom fick testa den nya selen åxå... Den norska.. Non-Stop Free Motion..

För er som funderat på en sån här.. Så kan jag typ säga att välj storleken större än vad kiloanvisningarna säger.
Kanske inte stämmer på alla, men skulle tro dom flesta. På bild storlek 6 (blått band), Vilket åxå är Heras storlek.
Veronicas tjejjer behövde storlek 7 (vitt band) och Bonzo behövde storlek 8 (grönt band).

Annars kör vi mycket spår och även lydnadsträning nu.. Vi ska väll starta apellen snart jag å Bonzo.. hoppas jag!

Det går framåt iaf... Spåret känner jag mej inte helt 100 säker på honom ännu.. och i lydnaden har vi framförgåendet och delvis budföringen kvar. Vi har börjat med budföringen, och han har absolut fattat grejen. Det gjorde han direkt! Bara några skick så var det som klart. Vi har ju gjort liknande övningar på skojj tidigare så han kan ju ha återkopplat till det!

Hoppet har han helt befäst nu, lite tveksam vid uthoppet, men annars så..
Apporten är åxå lite tveksam, men mer tveksam än hoppet!

Vet inte om jag skrivit om Hera's utveckling i spåret! Det är så grymt kul att se.. I höstas när vi slutade spåra för säsongen, så fattade hon typ inget nästan. Hon snurrade linan miljoner gånger runt träden å stressade runt.
Nu är hon mitt säkraste kort i spåret! Det är som att de har landat under vintern... Samt att jag kanske åxå lärt mej hantera linan lite bättre.. :)

Nicklas hade fått gå ut ett spår åt henne en dag förra veckan när vi var ute och spårade, han hade gjort lite lurigheter i spåret, som att gå runt ett litet litet träd och i slutet hade han gjort en återgång... hon var ut och tittade och sen gick hon tillbaks... En apport hade han lagt i ett litet träd åxå.. Han har sina små idéer ibland! :-P
Det är lixom bara hänga på i linan så fixar hon resten.. typ! :)

Nåja.. nu ska jag inte skriva nåt mer för den här gången, förhoppningsvis dyker det väll upp lite foton framöver!

Ha de gott!!
//Sosso, Bonzo & Hera :)

Kommentarer

Skriv din kommentar här..

Vad heter du?:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (Visas enbart för mig!)

Din Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Jag utfodrar med: