Sista slädturen för säsongen??

Jaa, att våren är kommen, det går ju inte riktigt att ta miste på...
Men.. inte vill jag att snön ska försvinna nuuu.... vill att de ska vara dragföre ett tag till :)
Fint väder tackar man ju inte nej till, men skoterspåren får gärna vara intakta..

Hursomhelst, så lastade jag hundar och släde, och begav mej till Veronica i Jävre i söndags, jag skickade faktiskt en bild från mobilen hit, men den har inte kommit fram.. tyvärr...

Vi hade tänkt få se deras dragrunda dom kört i vinter, men.... det gick verkligen inte... efter 1,6 km ungefär gav vi upp, för det slog bara igenom för hundarna.. det är ingen skoterled som går i just "hennes" skog, så vi ringde Stefan så fick han komma med min bil, vi lastade in hundarna i bilen och satte spark och släde på taket och begav oss till andra sidan byn/andra sidan av e4:an där skoterlederna går, och där var det betydligt bättre..
Om än det var lösa spår som bara sög ur all kraft ur bena på en så höll det då iaf..

Vi satte som mål att fara till ett ställe som hette Båtviken, nästan nästan på andra sidan länsgränsen.. Där skulle det finnas vindskydd/grillplats... Där stannade vi och fikade, medans hundarna fick leka, ja alla utom hera då, som vackert fick sitta kopplad.. Efter ett tag for vi tillbaks... och fick verkligen kvittens på vad vi trodde.. att det varit väldigt väldigt mycket uppför på vägen dit.. För tillbakavägen... ja den tog väll kanske om ens hälften så lång tid..

Deras motivation till att dra efter förra söndan, har väll varit lite sisådär.. och samma problem hade V med sina tjejjor.. Vi testade flytta om lite hundar för att se hur det skulle funka, så Bonzo fick dra med Gaija, och Zena med Hera.. och det funkade riktigt bra... men vi gjorde det bara en kort bit..

En annan "rolig" grej är väll att mina gärna tar täten, men efter vi tagit oss förbi och ligger före, blir nyfikna hera för nyfiken och ska bara kolla bakåt hela tiden, och drar då med sej Bonzo, och där blir det stopp... *suck*
Nåja, jag filmade några sekunder bara tydligen, känns som att man filmar längre än vad man eg. gör.
Men ni ska få se den lilla snutten...
Den har ni här:



Sen tog jag bilder med både mobilen och vanliga kameran... jag har inte tittat på dom i kameran, men från mobilen kanske jag kan hitta nån bild :)

Dom kommer här:

Ankomst till Jävre :)

Uppförsbacke.. ovanligt??? :-P Gaija jobbar med en handske i munnen... :)


Från vänster Bonzo, Hera, Zena & Gaija :)


Bonzo rullar sej i en grop i snön... och tokar sej..




Bonzo tar för sej och kampar med Gaija & Zena (som låtsassurar som hon brukar göra)..


En sista powernap för sista kilometern... Här har vi totalt kört 1,3 mil...

Det var alla bilder som var nåt att visa...
Totalt blev det lite över 1,4 mil..
Behöver nog inte säga att det var trötta vovvar på kvällen...
På morgon så var det inte särskilt bråttom att kliva upp :-P
Nåväl....
Nu ska jag göra annat...
Ha de gott! 

//Sosso.

Kommentarer
Postat av: Veronica Fägnell

Stackarna... Dom fick verkligen slita. Men jag tror dom är som nöjda ändå. Dom tycker om att arbeta. =O)

Tusen tack för en trevlig dag! Nästa vinter..: Då gör vi sånt här oftare. Då kommer skoterlederna att vara välbesökta av oss. Vi kommer att bli ett samtalsämne hos alla skoterförare.



Nu blir det bara kortare turer så länge skoterledera finns kvar. =O(

2011-04-07 @ 22:07:01
URL: http://teamvirrig.se

Skriv din kommentar här..

Vad heter du?:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (Visas enbart för mig!)

Din Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Jag utfodrar med: