Gårdagen i text :)

Jaa.. igår var det valborgsmässoafton, sista april... shit redan... det var ju för tusan nyss jul?!?!? Vart tar tiden vägen??

Jag och Veronica hade planerat in att det skulle bli dragardagen, hon har nyss fått tag i en trehjuling, så det blev premiär tillsammans på barmark.. :)

Kl 12 ungefär skulle dom komma, medans jag väntade gick jag en kortare prommis med mina så dom fick rasta av sej ordentligt, samt bli ordentligt uppvärmda..

När dom kom så fixade vi iordning våra spann och körde iväg, stannade till vid ett ställe som heter Småkvarnbäcken, där även scoutkåren har en grillplats och stuga. Porlande vatten och en mini fors typ :) Riktigt mysigt där, bara de inte är en massa mygg :-S vilket det säkert lär vara under sommaren.
Hundarna fick plaska i vattnet, dricka och svalka sej.. Hera doppade hela huvudet, för hon hade minsann hittat en stor pinne under vattnet, missade dock att ta kort på det. Men på en av bilderna så ser ni att hon är riktigt blöt :-D

Efter en stunds vila, och lite strosande runt där, så fortsatte vi, mot Burvik, och där man kan sjösätta sin lilla båt, så höll Veronica på att få bada åxå, för Gaija & Zena tyckte att dom skulle bada mera. Tyvärr inget kort på det heller..

Sen fortsatte vi på vägen till Höglandsnäs, tog en paus på ett ställe vid sidan av vägen mellan Burvik och Höglandsnäs, och sen vidare hem till mej igen... 1,5 mil totalt.. Riktigt roligt..

Karlarna (Nicklas & Stefan) fick roa sej själva hemma hos oss, och dom var även grillmästare när vi kom tillbaks. Majbrasan som vi skulle titta på skulle tändas kl 18, men den tände dom redan 17:30 ungefär..?? Så när vi väl kom dit, var det inte mycket att titta på. Då beslutade vi oss för att sela på hundarna igen och köra till brukshundklubben. Har mätt lite snabbt på nätet, och det blev ungefär 7,5-8 km till, tur och retur alltså.

Nöjda vovvar hade vi sen, vi kan inte sluta imponeras av vad dom ställer upp för oss, springer å drar.. :) :love:

Som jag skrev tidigare, hade jag ju en ett koppel i ett annat halsband på Hera, hade henne först på höger sida, och DÅ var det svårt, för även bromsen var på höger hand, så det blev lite svårt att försöka bromsa henne lite samtidigt som jag skulle bromsa trehjulingen.. :-D men bytte sen sida på dom, och då blev det genast mycket lättare. Hera är lite nyfiken av sej (tittar gärna bakåt om vi ligger först, vilket drabbar även Bonzo då dom sitter ihop), samt "jagar" gärna ikapp om Veronica ligger före, och då var kopplet bra att ha, bara som en förlängd arm, om inte mina kommandon biter.. :thumbup:

När vi kom hem igen så slängde jag ihop en rabarbersmulpaj, har så mycket rabarber i frysen, plus att de e ju såå gott! :) Och mer rabarber lär det ju bli i sommar.. Dom har tittat upp ur marken, och verkar leva och frodas trots flytten ifjol.. Men dom har ju sjuttielva liv dessa rabarber..

Även syrénplantorna jag tog med verkar leva å må gott... men dom vet jag inte riktigt vart jag ska sätta permanent ännu, dom huserar just nu i jorgubbslandet...
Nu blev det lite offtopic :-P


Efter pajen surrade vi å letade grusvägar att köra på.. men det tråkiga är att dom flesta vägar slutar i ingenstans, går inte ihop med nån mer väg.. men men, det ska undersökas närmare...
Måste då vara runt 1-2 mil iallafall om det ska ge nåt... Runt 2 tror jag att dom for hem....

Tack så mycket för en trevlig (eller kanske ska uttrycka mej rätt TRÄVLIG ;) ) Valborgsmässoafton, detta gör vi om  snart igen!!

Har några fler bilder i mobilen, kanske visar dom sen..
Trist att ingen kommenterar bara... :( Man skriver och skriver.... visar bilder... men knappt en enda kommentar.. :(

Men men, nu ska vi tydligen ut å köra lite (bil)...

Ha de gott!!

KRAM

//Sosso, Bonzo & Hera.. (och även Nicklas hänger väll med på ett hörn ;P )


Kommentarer
Postat av: Veronica Fägnell

Tack för en hemskt trävlig valborgs! Man kan ju säga att man har haft en dragig helg. ;O)

2011-05-01 @ 15:46:58
URL: http://teamvirrig.se
Postat av: Gabriella, Simson och Chansa

Vad skoj med trehjuling! Jag har ju lärt mig cykla på två hjul, så vi brukar ta en sväng med en sån istället... Vi tog oss aldrig iväg till någon brasa, men det känns inte som någon större förlust direkt. Rabarberpaj ÄR gott och du kan ju säga till lite tidigare så jag hinner börja åka... Det är ju några mil liksom! Kram, kram från Jämtland.

2011-05-01 @ 20:47:39

Skriv din kommentar här..

Vad heter du?:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (Visas enbart för mig!)

Din Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Jag utfodrar med: