Lördag igen...

Ojj, en vecka går snabbt, nu är det lördag igen..

Har inte riktigt haft tid att blogga i veckan.. Har varit både de ena å de andra..

Måndag kväll, var vi å provade rally lydnad, tänkte att Bonzo kanske skulle gilla det.. men nja, inte på de "humör" han är på just nu iallafall..  Hera gick bättre dock.. även om hon tyckte de va lite knasigt.. :)
Sen en genomkörare på Hera, och sen blev det foto för hela slanten... Gaija, Zena, Fester (Farleys brorsa), och en Aussie kille vid namn Kevin.
Fick en jääättefiiin bild på Gaija.. kommer här:


Råggrindan's Gaija- Grattis i efterskott på din 7 årsdag (igår, Fredag).

Tisdag em tvätta jag bilen, och de var nära att jag rev ner regnet.. för mulet blev det! Och lite senare tog jag å vovvarna trehjulingen å for iväg på en sväng.. Hade först tänkt promma, men det fick bli trehjulingen, vi har ju cyklat så mkt nu på senaste så det klickade inte riktigt först för dom att det var drag som gällde, men tillslut blev det fart under tassarna..  När vi kom till en korsning, så kom det en kille å gick m en schäfer, som naturligtvis valde typ samma väg som vi skulle, ides inte börja tjorva med att köra om, utan jag valde att träna sakta istället, så vi körde i gångfart typ, en liten bit bakom dom. Undra om han kände sej förföljd? ;) 

Jag passade på att passera kyrkogården, för att hälsa på farfar, och ta hem lyktan för säsongen åxå.. Denna gång körde vi hela vägen fram till graven, sakta-höger-vänster-höger-stanna osv ;) Så kul när dom verkligen lyssnar å förstår :)

Innan kyrkogården så stötte vi på ett hinder åxå.. Så det blev en hinderbana under dragturen åxå.. hehe :)
Våran rutt finns här: http://www.endomondo.com/workouts/ (1 km uppv. och 1 km nervarvning.. ids inte koda in den idag!..)


(Mobilbild)


(Mobilbild)

Onsdagkväll så var det premiär för träningskvällarna på klubben, och dom som vill får välja 3 moment att köra igenom tävlingsmässigt, inga poäng men låtsasdomare och tävlingsledning osv.. :) Jag valde Linförighet, Ställande under gång, samt Apportering. Gick bra, ställandet bra, hon pallnita när jag sa stanna, men när jag gick tillbaka till henne så börja hon ta några steg mot mej. Gör om gör rätt... då la hon sej istället *morr* men tredje gången gillt så gick de :) Bara fortsätta träna :)
Jag tog sen ut Bonzo så han skulle få göra nåt åxå, å de fick bli agility, eftersom hindren stod framme :)
Började dock med bruksstegen, som han haft lite svårt med, men nu sprang han nästan upp, men blev stillastående strax före mitten, för att han inte riktigt hittade vart han skulle sätta vänster baktass.. 
Han fick hjälp, och vi kunde gå vidare =) 

Han gillade Agility verka det som, slalomen lärde han sej hyfsat fort.. men de dära däcket man ska hoppa igenom, var lite svårt att förstå att man skulle genom ringen och inte mellan ringen och ramen... Sötkorv! :)


Bonzo på stegen.. (Mobilbild)

Torsdag kväll.... lugn kväll... Äntligen! :)

Fredag em/kväll, After Work på Restaurang Furuborg med 10 av arb. kamraterna.. GOTT var det och Trevligt hade vi :)
Såå, de var min vecka.. har klämt in några små pass lydnad åxå :)

Detta inlägg höll på att hamna i luddes gamla blogg, hann dock upptäcka missen innan jag publicerade det :)

Sommaren har typ kommit åxå... mkt härligt.. Löven växer så det knakar nästan :) för en stund sen 37 grader i solen..


Bild tagen från balkongen för kanske 1,5 timme sen ungefär.. (Mobilbild)

Nä, nu ska jag inte sitta här längre, ska se om tvättmaskinen behagar vara klar snart..
Ska även ut å spekulera på vart f-n man ska placera hundgård m tillhörande hundhus..

Blev lite långt detta.. men de e ju en vecka sen sist så ;) :-P

Ha de gott!

KRAM

//Sosso.

Kommentarer

Skriv din kommentar här..

Vad heter du?:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (Visas enbart för mig!)

Din Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Jag utfodrar med: