Tävlingsresultatet...

Ja, här är då tävlingsresultatet för den som är intresserad... Ska förklara lite snabbt...
På Linförigheten skrev ena domaren "hjälpmedel", inte vet jag vad jag gjorde, men nånting tydligen..
Apporteringen, som jag inte visste om han skulle springa ut direkt eller ej, gick ju bra, förutom att han kunde ju avslutat en aning bättre.. Han sprang förbi mej, så jag fick kalla in honom, och när han satte sej vid min sida släppte han apporten....
Samma hindret... där hade jag väll liiite tur, hihi, jag har ju som inte vetat att man inte ska kommendera tillbaks hunden förräns tävlingsledaren sagt till... det fick jag veta några dagar innan tävlingen... (jag har inte lusläst reglerna :) ) Och preciiiis när jag säger "hopp".... kommer jag ju på detta.. och inser att det va kört!!
MEN!! Tävlingsledaren visste inte detta heller... såå, det blev ett tekniskt fel, och vi fick göra om det.
Båda gångerna hoppade han utan tvekan, men jag fick ge några kommandon innan poletten ramlade ner och han satte sej på andra sidan.... *morr* och att han slog i, de märkte jag aldrig.. måste varit på tillbakahoppet... *funderar*
Jag gjorde nåt dk vid platsliggningen åxå, domarna såg då lite väl mycket tycker jag ;) vet inte vad dom syftade på... men nånting måste det varit iaf....

Apellen Ske-å 10/9 2011
Moment

Betyg 1

Betyg 2 Kommentar 1 Kommentar 2

Linförighet

8

8,5

Pos.,Hjälpmedel Ojämn pos., Ngt sena sättanden
Framförgående

0

0

Avstår
Platsläggande

7

7,5

Sen Sent
Inkallande

9,5

9

Bra tempo, något sent sättande Avslut
Apportering

5

5

Tugg, bus, dk, släpper Dk, släpper föremål
Hopp över hinder

7

6,5

Dk, slår i, sent sättande Dk, Rör vid hindret, mkt sent ättande
Platsliggande

9

9

Dk Dk, orolig
Budföring

9

8,5

Krockar med föraren Strul hos mottagare, avslut
Spårning

0

0

Dålig intensitet, Avstannar 1+S, Inget spårarbete
Summa Poäng: 175,50
Plac: 1

Domare var; Karin Sejnell & Peter Lindström.


Efter detta kör vi hårdträning och testar igen om 2 veckor på Åbyn/Byske Bk... :)

Nu är det nog Idol, har fortfarande inte kollat om det är idag. Men kl är 20 så jag ska starta tv:n iaf..

Ha de gott!!

KRAM
//Sosso.

Kommentarer

Skriv din kommentar här..

Vad heter du?:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (Visas enbart för mig!)

Din Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Jag utfodrar med: