Tävlingen...

Tävlingen idag gick inte så bra...
Eller, den gick bra i början, fick stora förhoppningar om att vi skulle fixa det när han gjorde ett fint spårarbete..
Nosen i backen och sug i linan... Dock släppte jag väll på han lite "tidigt" släppte på han precis vid pinnen där mitt spårnr stod, och han blev lite fundersam och var tvungen nosa av pinnen innan han drog iväg.
Hittade apport 1, vinkeln kollade han av lite innan han drog iväg igen, hittade apport 2.. Och sen kom vinkel nr 2.
Eg borde han haft spåret i näsan eftersom vinden kom från start/slut, alltså motvind sista 100 metrarna..

Han stannade upp och trillade runt lite, innan han bestämde sej för att fejkspåra bort från spåret typ.
JÄVLA SKIT tänkte jag.. det som gick så bra..

Nåja, vi glömmer väl spåret då och fortsätter tävlingen med budföringen, som han varit så duktig på..
Och den la dom verkligen upp lite konstigt.. iofs ska jag inte säga så eftersom dom får väl lägga upp det som dom vill. Nu var det så att mottagaren stod där man gick in till "banan", hälsa på mott. och gå bort till domarna, jag kommenderade marsch, och han gick direkt till domarna.... Bara konstatera att det inte var våran dag idag..

Bröt där, och stannade och tittade på dom andra 2 som gjorde lydnaden..
Nu ska han få "vila" under vintern, och så prövar vi väll till våren/sommaren igen..
Så jag kör med Hera i lydnaden istället.. om jag lyckas få henne startklar till novembertävlingen, men det tycker jag väll... Vi är ju nästan där!! Måste träna mer med störningar bara... :)
Sen ser jag fram emot en härlig dragvinter.. längtar efter första slädturen. Måste köpa benarolja att behandla släden med bara, den är lite torr.. Har tänkt det hela sommaren, men glömt det hela tiden..

Nu ska jag se gåragens Idol-avsnitt... missade ju det eftersom jag var till Veronica och kidnappade henne och schäferflickorna.. Och en fredagsmiddag tillsammans blev det åxå, efter Stefan slutat jobba.. =))
Tack för en trevlig gårdagskväll.. :)


Ha de gott!!
//Sofia.

Kommentarer

Skriv din kommentar här..

Vad heter du?:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (Visas enbart för mig!)

Din Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Jag utfodrar med: