Bad!

Tänkte blogga igår, men det blev aldrig..

Tänkte skriva om att vi, eller ja, hundarna badat.....
Jag var grymt sugen själv på att plurra, men jag badade bara fötterna och såg på när hundarna badade.

Jag filmade dom lite åxå, filmen kommer i slutet av detta inlägg.

Eftersom dom badade så sent, så hann inte Bonzo torka ordenligt, utan han var fortfarande väldigt blöt i pälsen.. Han har inte fällt ur ännu.... Så jag gick ut på bron och stod då säkert minst en timme och föna och kamma genom pälsen, och då släppte mängder av underull... Det bara flög. Så nu har mindre päls men fortfarande en massa kvar.. Bättre föna än att dra på sej nå fuktexem, vilket är onödigt!

Dessvärre, så var Bonzo lite halt igår igen??????????? WHY??? Måste kommit från badet eller nå, det är fortfarande fram, men knappt märkbart.. :(
Oturen fortsätter...............!!! :(
Får väl se om jag måste till veterinären för att kolla upp honom, har försökt klämma och känna själv utan resultat.



Vi har grymt varmt fortfarande, runt 30 grader.... i skuggan... och lika varmt inomhus..
Hundarna (särskilt Bonzo) har fått fina insektsbett under magen där dom har lite päls.. Ser värre ut än vad de är :)

Jag ska strax iväg å jobba några timmar, jäätte kul *not* ska till Composite..
Men jag ska tydligen inte behöva göra de tyngsta.......... :-D

Nu måste jag skynda mej så jag hinner iväg i tid.

Filmen kommer här:





Ha de!
KRAM
//Sosso, Bonzo & Hera :) (Nicklas är väll me på ett hörn åxå antar jag)


Kommentarer

Skriv din kommentar här..

Vad heter du?:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (Visas enbart för mig!)

Din Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Jag utfodrar med: