Ridhusträningen...

I lördags var det i vanlig ordning ridhusträning.. De gick bara fint, Hera gjorde jag som inte direkt nåt med, tog in henne några minuter å gick lite tråkig linförighet för att tagga ner henne lite, sen ut i bilen igen..
Bonzo försökte jag köra igenom så många moment som möjligt i lyd 1an..
Apporten är klockren... han tar den å håller så snällt tills jag vill ha den igen..
Inkallningen, lite mer fart kan väll vara önskvärt, men den sitter iaf..
Fria följet/Linförigheten funkar riktigt bra nu åxå, han kan nång gång hamna lite bakom, men då är de bara ta fram honom.. Fin fokus på mej hade han åxå..
Ställandet börjar ta form, han har kunnat de tidigare, vill jag minnas, nån av oss har glömt :)
Ville inte köra läggandet så han skulle blanda om dom, men jag gjorde några försök till snabba lägganden.
Får fortsätta nöta på de sen.. Själva momentet kan han, om han kommer ihåg att lägga sej.
Hindret tror jag han kan.. han inte testa.. men de e bara kliva ut på gården å pröva.
Såå, det närmar sej väll tävling kan jag tro.. Känns lite konstigt, och en smula nervöst faktiskt...
Har ju bara tävlat med Ludde förut, om man bortser från tävlingen i Malå i Lyd 3:an med Gaija, då vi grejjade hennes LP3.. :-D
Hade tänkt att Veronica skulle drilla oss genom ettan, men det hann som glömmas bort, vi gjorde en platsliggning åxå.. Den gick bra, men han tyckte att de luktade gott me hästskit tills han slappnade av.. Det var en ganska lång platsliggning vi gjorde, så han blev nog tillslut uttråkad och satte sej upp... Så jag tror jag ska avsluta ganska tidigt nästa gång, så han inte hinner misslyckas så det blir fel.
När lydnadstimmen va slut, så körde vi lite bitövningar på Bonzo, och som han vuxit i sej själv alltså.. :) När vi provade ifjol med ungefär samma sak, så var det nästan som att han sa "ska vi skita i det här å gå hem" eller nåt sånt..  Men nu, ögonen lyste, han var glad, och som han kämpade för att försöka få tag i både bitstock och skinnet.. han slet å drog å skällde för hela slanten, och vilket tillkämpande som han fått...  :thumbup:
Önskar egentligen att jag filmat honom, kanske får bli nästa gång..
Sen hade jag en trött kille... han sov resten av kvällen.. :)
Tack Johan (om du läser de här) för hjälpen..

Har sett att de e några som hittat hit via hemsidan, länken hit ligger ju där, ännu är det inte direkt så många besök här, som på hemsidan, men jag har ju inte skrivit så länge här heller.. Hoppas på en ökning snart.. :)
Skriv gärna en kommentar åxå, eller om ni skriver i gästboken, de kvittar ;)
Ha det!
KRAM
//Sosso, Bonzo & Hera.

Kommentarer
Postat av: Emma, Vizzla o Bozza

Här har du fått till det fint och härliga bilder som alltid :)

Inte behöver du vara en smula nervös när du har en smula vid din sida ;) När debuten blir av så kommer ni fixa det galant :)

2011-02-10 @ 22:49:48
URL: http://www.vizzla.se
Postat av: Ida Tallhed

länka direkt från startsidan på hemsidan och hit istället. ta bort allt på startsidan och skriv med stor text att du flyttat och kommer inom kort ha ditt domännamn riktat mot denna blogg. Så hittar alla hit :D

2011-02-11 @ 23:23:07
URL: http://idatallhed.se

Skriv din kommentar här..

Vad heter du?:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (Visas enbart för mig!)

Din Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Jag utfodrar med: