Kennelhosta..

Jaa.. som rubriken lyder så verkar det cirkulera kennelhosa... Mina har det väldigt lindrigt (än så länge), Hera ingenting och Bonzo har rinnig nos, och nyser ibland, och kommer det till skall så vill han till att hosta till lite.. så det är inte mycket till aktiviteter här just nu..

Men det finns andra som fått det betydligt värre.. Gaija & Zena för exempel..
Där har det hostats och kraxats, även haft feber...
Då det är väligt smittsamt (direkt och indirekt kontakt), bör ni hundägare vara försiktiga med att träffa andra hundar om ni misstänker något..

Vill ni veta mer om kennelhosta, kan ni läsa mer HÄR eller HÄR.. eller Googla!
Nu ska jag ta ut hundarna en sväng, sen ska jag gå å titta i några kartonger för att se om jag kan slänga nåt.. :)
Ha det!
KRAM
//Sosso

Kommentarer
Postat av: Ida Tallhed

Krya på dig Bonzo <3 och Hera om du cokså får nått <3 <3 <3

2011-02-17 @ 13:54:24
URL: http://idatallhed.se
Postat av: shanie o Storm

Vi är också drabbade men äntligen färdiga med eländigt , Storm blev förhållandevis lätt drabbad , ordentligt hostande på nätterna i början men det avtog efter få dagar, men tråkigt atrt behöva isolera sig från omvärlden och inte jättekul att hålla en kelpie i lugn och ro nej, men han tacklade det överaskande bra faktiskt!

2011-02-28 @ 00:27:41
URL: http://stormvarsel.wordpress.com

Skriv din kommentar här..

Vad heter du?:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (Visas enbart för mig!)

Din Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Jag utfodrar med: